Wednesday, March 9, 2016

Perth - Day 3

Assalamualaikum.

Atas permintaan blogger terkenal nova leeza aka mak buyung.. dia nak tengok sangat gambar aiskrim magnum. Saya kasi throwback sikit la yer..





Gambar ini saya ambil dari Perth City. 



Barulah kami beli kat William.

abaikan baju yang tergantung belakang tu,

Ada lagi throwback untuk day 2 tu.. sebelum sampai Katanning tu, kami ada singgah di satu tasik tu (Parkeyering Lake) Tasik tu kering tak ada air.. nampak pasir putih je. Time ni aku tak keluar kereta, sebab panas kot. diaorang bertiga jakun yang keluar snap gambar. (Pasir putih ni.. kat kampung aku pun ada la..) 










Bermulalah untuk episod Day 3. Untuk pengetahuan korang.. Albany ni kawasan dia sejuk sikit. Macam aku ni.. kena pakai sweater (mudah sejuk). Kawasan dia tenang..sejuk mata memandang. Aku suka albany.
Perjalanan untuk hari ke 3 ni agak pack sikit.. Tengok itinerary bawah ni macam sikit je tapi jarak jauh-jauh sebenarnya. enjoy tengok gambar kami...




1. Bandar Albany 

- Waktu awal pagi











2. LookOut, Albany







3. Albany Heritage Park

Ni last minit plan.. tempat ni di suggest oleh receptionist Havana Villa tu. Dia siap bagi Map and tulis MUST SEE. hahahaha. 










4. Wind Farm, Albany

Kat sini aku teringat cerita Teletubbies,, Kawasan sini agak sunyi sikit. Tapi kawasannya mendamaikan. 














5. Green Pool and Elephant Rock (Must See!!) 

Subhanallah.. Maha Suci Allah.. Cantik gila tempat ini. Aku paling suka tempat ini. Pantai paling cantik aku pergi.. Airnya hijau.. biru.. lautnya tenang.. pemandangan yang indah. Sapa-sapa yang pergi Perth. Wajib pergi sini.. Green Pool ni kat William Bay, Denmark.












































Bawah tu nampak elephant rock. 


3. Valley Of The Giant - Tree Top Walk 

Pada sapa yang gayat macam aku ni. Memang takkan pandang bawah. hahaha






Gembira dah beli ticket.
















































5. Pemberton - Gloucester Tree

Kami singgah di bandar Pemberton ni untuk lunch. Time ni pukul 3.30 petang. Lapar giler. Sepanjang perjalanan dari Top Tree Walk hujan lebat. Takde tempat untuk makan. FYI, lunch kami masak sendiri bawa bekal gitu, Berkelah di dalam hujan di bandar Pemberton. (Picture ada dalam Handset En hubby. Lupa nak mintak kat dia)

Kami sampai sini pun dah lewat dan baru lepas hujan. agak sejuk jugak la kawasan ni.












En Hubby dia panjat sikit punya laju ke atas, Aku ni terjerit-jerit kat bawah cakap jangan naik atas sangat, Bukan apa..dah la licin besi tu pastu kasut yang digunakan tak proper kot. Selipar flipper yang dah berlubang lak tu.


Huru hara turun dari pokok tu.. padan muka. aku jerit tadi sebab ni lah.. hahahha


Masuk hutan dalam 5 minit.. pastu give up.. dalam kepala aku..takut pulak beruang keluar ke..  boleh..hahahaha



6. Busselton 

Kami tukar plan sebab macam tak sempat sampai ke Augusta. Kami terus ke Busselton Jetty.
Ni pemandangan on the way to Busselton.












Baca map dalam kereta.. hahahaha



Jalan raya takde kereta.. leh duduk-duduk lagi











7. Busselton Jetty

Kami decide untuk pergi ke Busselton Jetty petang tu sebab esoknya kami akan ke Augusta. Kami jalan sampai ke hujung jetty.
























ni gambar dah malam.. waktu nak balik.


8. Broadwater Beach Resort





Apartment kami kat tingkat 1..


Sebelum terlupa.. ni tempat kami dinner. tempat ini di suggest oleh Uncle Isma. Uncle Isma ni kami jumpa waktu tengah berjalan di Busselton Jetty. Dia berasal dari Singapore dan sekarang dah PR kat Perth,Australia. Banyak pengalaman dia kongsi bersama kami. 

Actually Busselton ni tempatnya damai jugak. En Hubby berminat nak stay sini katanya. En Hubby siap tanya kat Uncle Isma tu peluang pekerjaan yang ada kat sini. adoi la. hahahaha

To Be Continue.. Day 4







No comments:

Post a Comment